21 Świnka skarbonka :)

Od zawsze uwielbiałam zajęcia plastyczne....a już najbardziej lubiłam gdy z niczego powstawało coś:) Uwielbiam w pracach plastycznych wykorzystywać na pozór nie potrzebne rzeczy:)

Robiąc coś z niczego przy okazji chronimy przyrodę.
Ostatnio mam wrażenie, że jest coraz gorzej....owszem są odpowiednie kosze na śmieci...osobne na plastik, szkło, papiery a wokół siebie widzę coraz więcej śmieci.
Dorośli rzucają śmieci gdzie popadnie i to samo robią dzieci....papierek po cukierku, chusteczki, torebki po chipsach, plastikowe butelki....wszystko ląduje na trawniku bo do kosza za daleko.

Wiem, że wiele przedszkoli bierze udział w akcji "Kubusiowi przyjaciele natury"
Jest to program edukacyjny, którego celem jest nauczenie dzieci dbania o przyrodę.
Ty też możesz zgłosić przedszkole swojego dziecka do tego programu.
Placówka otrzymuje wówczas materiały edukacyjne, scenariusze zajęć.
Dobra zabawa połączona z nauką gwarantowana.
Przedszkole w którym pracowałam też brało udział w tym programie. W ramach niego organizowałysmy przeróżne wycieczki przyrodnicze, dzieci uczyły się min segregować śmieci, oszczędzać wodę i wykorzystywać odpady w pracach plastycznych:)

Teraz co prawda w przedszkolu nie pracuje ale nic nie stoi na przeszkodzie by ten program realizować w domu we własnym zakresie:)
W ramach zabaw z recyklingiem pokusiłyśmy się o zrobienie świnki skarbonki:)


Różowa świnka ma za zadanie zbierać pieniądze na różowy rower....tiaa....już mnie trochę mdli od tego różu:P

Do zrobienia świnki potrzebujemy dwóch korków od butelek po winie lub cztery zakrętki, farbę plakatową, folię samoprzylepną i kartkę papieru:)))
Butelkę rozcinamy na trzy części by świnka była bardziej kształtna. do dwóch części przyklejamy dwie nóżki, ja przyczepiałam od środka pinezkami. Wycinamy dziurkę na pieniądze i sklejamy taśmą.


Całość malujemy farbą i odstawiamy do wyschnięcia.



Kartkę papieru malujemy na różowo. Zamiast tego można użyć gotowej kartki w kolorze różowym.
Różowa kartka jest nam potrzebna do zamaskowania taśmy i do uszu:)
Z białej kartki samoprzylepnej wycinamy kółeczka na nos i oczy oraz trójkąty na uszy.
Na kółeczkach rysujemy pisakiem dziurki w nosie i oczka:)


Naklejamy elementy i świnka gotowa:)
Możemy zacząć oszczędzanie:)


Inspiracja do zrobienia świnki TUTAJ
I jak tylko zakupię piankę na pewno zrobimy takie żółwiki
(tutorial do ich zrobienia powstał w ramach współpracy z marką Kubuś właśnie w ramach programu Kubusiowi przyjaciele natury)


NA blogu pokazywałam już wcześniej jak wykorzystałam różne zbędne rzeczy.
I tak np z rolek po papierze toaletowym powstała biedronka


Z niepotrzebnej bluzki, kija od pchacza powstał konik:)


Z pudełek po lekarstwach klocki - domki:






A Wy lubicie wykorzystywać na pozór niepotrzebne rzeczy????

Ps. Dla Wszystkich miłośników wyszukiwania szczegółów dobra wiadomość....Miasteczko Mamoko w fajnej cenie 22zl TUTAJ


Pozdrawiam

Hally





.








21 komentarzy:

  1. Świnka urocza. Nasze przedszkole tez bierze udział w programie Kubusia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubimy i wykorzystujemy :) Do przedszkola zanosimy rolki po papierze i recznikach papierowych. Powstaly z nich juz choinki i mikolaje. A na wiosne beda jakies owady pewnie;)
    Babcia u nas zbiera pudelka i inne takie. Najlepsze zabawki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ach! A swinke na insta widzialam i zastanawialam sie czemu tasma jest ;) Wyszla genialnie! Niech zbiera dzielnie na rower :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A taśmy lepszej nie miałam...u mnie tylko pakowa w nadmiarze:P

      Usuń
    2. Myślałam, że butelka cała i taśma mnie zastanawiała :) A już wiem.
      Żółwie są fantastyczne :)

      Usuń
  4. Rety, rety jaka fajna świnia! No ale u Ciebie, to wiadomo :) Żółwiki też ekstra, już je widziałam jakiś czas temu u Kasi, a Twoje biedronki też dobrze pamiętam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dopiero blog Kasi odkryłam...ale przepadłam:)))))

      Usuń
  5. Przedszkole w którym pracowałam tez brało udział w Kubusiowyn programie. Jak tylko Julka podrośnie, to będziemy tworzyć coś z niczego. Świnka super. :)
    Naslonecznej.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. I ja uwielbiam takie zabawy ;))))

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też uwielbiam wykorzystywać rolki po papierze. Do świnek też się przymierzamy, ale niech dziewczyny podrosną. Wasza wyszła super , z taką świnką to na pewno szybko uzbiera.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuje że podzieliłaś się informacją o akcji, przekaże dalej zaprzyjaźnionemu przedszkolu.

    U nas recykling na porządku dziennym, z racji wynajdowania zajęć najróżniejszych najmłodszemu Pierniczkowi. Prawda stara jak świat ,,czym skorupka za młodu nasiąknie ...,,
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. noo świnka fenomenalna :) wszystkie pomysły fajne do powtórzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Twoje wczesniejsze prace to ja dobrze pamietam :))) Swinka skarbonka Suuper :) I pewno ,ze staramy sie wykorzystywac rozne pudeleczka ,papiery :))) Slonecznego jeszcze tygodnia Wam Zycze Halinko :)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak wykonana skarbonka to rewelacyjny pomysł

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz.
Osoby komentujące anonimowo proszę o podpisanie się...:)